seoo

ساخت وبلاگ

راه های اعزام دانشجو به ترکیه مقطع کارشناسی

راه های اعزام دانشجو به ترکیه مقطع کارشناسی:

در نوشته های قبلی خود با عناوین مختلف در خصوص تحصیل در ترکیه 10 دلیل برای این که چرا تحصیل در ترکیه بسیار مناسب تر از تحصیل در ایران است را بیان کردم. در این مطلب نیز می خواهیم راه های معمول و عادی که اکثر مردم از این راه ها به تحصیل در ترکیه می پردازند اشاره خواهم کرد. اعزام دانشجو به ترکیه امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده است.

 

راه های اعزام دانشجو به ترکیه

 

 

کسانی که از کشور ایران قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارند عمدتا میخواهند در دوره کارشناسی و کمتر از آن کارشناسی ارشد به ادامه تحصیل بپردازند. تعداد کمی نیز مشتاق به ادامه تحصیل دکتری تخصصی خود در ترکیه هستند.

 

راه های ورود به دانشگاه های ترکیه ( کارشناسی ) :

برای قبولی در رشته های کارشناسی می توانید از طریق دو امتحان YOS و SAT وارد دانشگاه های کشور ترکیه شوید.

 

راه های اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع کارشناسی

 

 

اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع کارشناسی از ایران کاملا امکان پذیر و مهیا می باشد. قوانین دانشگاه های ترکیه برای مقطع کارشناسی بدین صورت می باشد که شما همانند دانشگاه های ایران باید برای کسب مدرک تحصیلی خود 4 سال در این دانشگاه ها تحصیل کنید. البته برخی رشته های دانشگاهی نیز وجود دارند که برای گرفتن و کسب مدرک دانشگاهی در آنها شما باید 6 سال را در حال تحصیل سپری کنید.

 

بزرگترین دانشگاه های ترکیه که استانبول ، آنکارا و ازمیر می باشند رشته های تحصیلی زیر را برای دانشجویان خود ارائه می کنند.

 

آزمون YOS :

 

 

آزمون یوس ، آزمون ورودی دانشگاهها دولتی ترکیه برای داوطلبان خارجی می باشد ، اشخاصی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه را از مقطع لیسانس و یا رشته های پزشکی و دندان پزشکی را دارند باید در آزمون یوس دانشگاه مورد نظر شرکت کنند و با کسب نمره قبولی برای پذیرش در دانشگاه هدف اقدام کنند.

 

آزمون SAT :

 

 

آزمون SAT را می توان به عنوان یکی از مهم ترین آزمون هایی دانست که اگر قصد دارید در کشوری دیگر مخصوصا ترکیه تحصیل کنید نیاز دارید که مدرک آن را کسب کنید.

 

آزمون SAT در واقع یکی از مهم ترین آزمون هایی می باشد که نمره آن نقش مهمی در قبولی افراد در دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه ، نظیر دانشگاه های این می باشد. آزمون SAT مخفف عبارت Scholastic Assessment Test و به معنی آزمون استعداد تحصیلی است.

seoo...
ما را در سایت seoo دنبال می کنید

برچسب : تحصیل در ترکیه, نویسنده : nadi nadikoo بازدید : 165 تاريخ : جمعه 9 ارديبهشت 1401 ساعت: 18:15

زندگی و تحصیل در ترکیه

زندگی و تحصیل در ترکیه برای اتباع ایرانی بسیار جذاب است . ترکیه کشوری ست که از نظر اجتماعی به دو بخش

تقسیم شده است  یک بخش آسیایی و یک بخش اروپایی. آنالیا اسمی ست که برای بسیاری نام اشنا است. انتالیل در بخش اروپایی ترکیه واقع شده است. زندگی در بخش اروپایی ترکیه بنظر کمی گران می باشد. اما بسیاری از افراد دوست دارند در این بخش ساکن شوند و یا به انجا رفت و امد داشته باشند.

دانشگاه های ممتاز تحصیل در ترکیه

دانشگاه های ترکیه به دو بخش تقسیم می شود. دانشگاه های دولتی که دانشجویان آن با بورسیه تحصیلی پذیرش گرفته اند و یا در کنکور ترکیه رتبه بالایی را جهت ورود به دانشگاه دریافت کرده اند و یا اگر جزو دانشجویان غیر بومی باشند بعد از ثبت نام در یوس و دریافت رتبه بالا در آزمون یوس موفق به دریافت ویزای تحصیلی و پذیرش در دانشگاه های دولتی ترکیه شده اند.

روش اداره دانشگاه های ترکیه

تعداد زیادی از دانشگاه های ترکیه بصورت یک مجموعه منسجم و شهرک مانند اداره می شوند. یعنی در این دانشگاه ها در کنار ساختمان های مربوط به کلاس های دانشجویان مجموعه های رفاهی و تفریحی نیز تعبیه شده است. دانشجویان می توانند در زمان های فراقت از این امکانات با هزینه های پایین و اصطلاحا دانشجویی استفاده نمایند. علاوه بر این تانر ها و نمایشگاه های فرهنگی و علمی نیز در این مکانها برگذار می شود. بسیاری از دانشگا ها برای دانشجویان خود تعمهیدات بیشتری را در نظر می گیرند و بلیط یا کارت های عبور و مرور در سطح شهر برای اتوبوس و مترو بصورت نیم بها در نظر می گیرند.

ویزای تحصیلی برای تحصیل در ترکیه

ترکیه کش.ر همسایه ایران است و بنابر ماهده و قوانین تصویب شده برای ورود و خروج به این کشور نیازی به دریافت ویزا نیست. لذا اتباع ایرانی تنها با در دست داشتن پاسپورت می توانند به راحتی به این کشور زیبا و گردش پذیر رفت و امد داشته باشند. تنها نکته ای که این کمیان مهم است مورد توجه قرار گیرد آن است که بعد از گذشت سه ماه از اقامت در این کشور، می بایست به ایران بازگشته و بعد ازسپری شدن  چند روز (یک الی دو هفته با شرایط مشخصی) دوباره میتوانید به این کشور مسافرت نمایید. لذا برای افرادی که دانشجو هستند بدیهی ست ویزای تحصیلی صادر می شود تا نیازی به مراجعت به وطن برای تمدید مدت سه ماه خود نداشته باشند.

اجازه کار برای دانشجویان مشغول به تحصیل در ترکیه

بسیاری از افراد که در کشور دیگری مشغول به تحصیل می باشند یکی از گذینه  هایی که به آن فکر می کنند این است که در اوقات فراغت خود بتوانند مشغول به کار شوند تا با کسب درامد  در هزینه های خود مدیریت بهتری داشته باشند. ترکیه کشوری ست که هزینه های خورد و خوراک و اقامت نسبتا برای ایرانیان گران می باشد. خبر خوب این است که دانشجویان در ترکیه می توانند با رعایت قوانین کار و کسب در ترکیه مشغول به کار شوند و ترکیه مانند بسیاری از کشورها که برای  دانشجویان  خارجی قوانین سخت گیرانه ای در خصوص اشتغال ندارد.

seoo...
ما را در سایت seoo دنبال می کنید

برچسب : تحصیل در ترکیه, نویسنده : nadi nadikoo بازدید : 160 تاريخ : جمعه 9 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:40

نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه

 

بی شک مطالعه منابع معتبر و درست برای هر آزمونی مهم و حیاتی ست و چنانچه فردی تصور کند بدون مطالعه منابع اصلی آزمون می تواند موفقیتی در آزمون بدست اورد به نوعی در اشتباه می باشد و صرفا زمان بسیار زیادی را صرف مطالعه دروسی خواهد کرد که احتمالا سوالات بسیار کمی را بر اساس مطالب انها پاسخ خواهد داد. اما در کنار منابع اصلی چیزی که حائز اهمیت بالایی است و می تواند به داوطلب کمک شایانی در ایجاد آمادگی برای ازمون اصلی نماید. نمونه سوالات آزمون می باشد. در این بین به دلیل آنکه آزمون یوس یک آزمون امتحان در سطح خارجی ست و سوالات این آزمون توسط طراحان سوال در یک کشور خارجی انجام می پذیرد لذا در دست داشتن نمونه سوالات سال های قبل یوس می تواند کمک زیادی به داوطلبان شرکت در آزمون نماید.

آزمون یوس برای چه رشته هایی است

 

یکی از سوالاتی که مدام می شنویم آن است که آیا برای تحصیل در ترکیه حتما و حتما باید در آزمون یوس رکت نماییم و در ان نمره قبولی بگیریم تا اجازه ثبت نام در یکی از دانشگاه های ترکیه را داشته باشیم؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت آزمون یوس برای همه رشته ها و در همه دانشگاه های ترکیه نیست و برخی از دانشگاه ها برای رشته هایی که در دانشگاه ارائه می شود آزمون یوس نمی گیرند. اغلب این دانشگاه ها جزو دانشگاه های غیر دولتی و خصوصی ترکیه می باشند و دانشجویان باید تمام هزینه های مربوط به تحصیل خود را شخصا بپردازند. از سویی مدارک برخی از این دانشگاه ها در برخی از کشورها مورد قبول نیست و فارغ التحصیلان این دانشگاه ها با شرایط خاص می بایست در کشور خود برای اعتبار مدارک دانشگاه ی خود می بایست دروسی در تحصیل نمایند واین یعنی هدر رفت وقت و هزینه و انرژی مضائف تر.

هزینه آزمون یوس ترکیه

یکی دیگر از سوالات در خصوص هزینه های تحصیلی و یا هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون یوس می باشد. این هزینه را می توانید از طرق مستر کارت یا گرین کارت خود مستقیما در سایت های دانشگاهی ترکیه واریز نمایید که نیاز به دقت می باشد تا عملیات ثبت نام به درستی اتفاق بیافتد و یا نمی توانید از طریق موسسات معتبری که در داخل ایران وظیفه پذیرش و ثبت نام برای آزمون یوس را دارند انجام دهید. هزینه ثبت نام در این موسسات بر اساس دستورالعمل های اجرایی ثبت نام دانشگاه های ترکیه اعلام می شود.

محل برگزاری آزمون یوس در ایران

محل برگزاری آزمون یوس در ایران قبلا بصورت حضوری و یر نظر نماینده گان ترکیه ای انجام می پذیرفت اما در برخی از موسسات با مجوز های رسمی این آزمون از طریق پرتال و سایت انجام می پذیرد برای مشاهده این امکانات می توانید به سایت های این موسسات دقت نمایید و بخشی را بنام آزمون یوس و یا برگذاری آزمون مشاهده نمایید. که این بخش معمولا غیر فعال بوده و فقط در زمان اعلا شده دولت تزکیه برای برگزاری آزمون و امتحان یوس فعال می شود.

آزمون یوس ویکی پدیا

آزمون یوس به حدی مهم و معتبر می باشد که در خصوص ان و تاریخچه برگزاری آزمون یوس اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات بیشتری می باشید می توانید علاوه بر مطالعه مطالب در سایت آتاکان به سایت ویکی پدیا نیز مراجعه نموده و اطلاعات تکمیلی را در این سایت مرجع نیز مطالعه نمایید.

نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه 2018

نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه 2018 و زمان های قبلی تر یکی از پر جستجو شده ها در این روزه ها می باشد چرا که بسیاری از سایت ها این سوالات را برای کمک به آشنایی با طراحی سوالات در اختیار داوطلبان قرار می دهند. اما سایت آتاکان نمونه سوالات یوس سالهای بعد از 2018 را نیز در اختیار داوطلبان قرار داده است و جالب تر اینکه برای دانلود این نمونه سوالات و پاسخنامه های صحیح مربوط به این سوالات نیازی به پرداخت هزینه و پول نخواهید بود و براحتی بعد از ورود به سایت در بخش نمونه سوالات آزمون یوس می توانید سوالات مربوط به هر دانشگاه را بطور مجزا در دسترس داشته و در صورت تمایل آنها را دانلود نمایید.

زمان برگزاری آزمون یوس 2023

زمان برگزاری آزمون ها همانطور که بیان کردیم با توجه به دانشگاه یکه انتخاب می نمایید بر اساس تقویم دانشگاهی ترکیه در فروردین و یا اردیبهشت و احتمالا در خرداد ماه می باشد و این زمان برای هر سال یکسان می باشد اما برای اگاهی از زمان دقیق یوس می توانید با مشاوران موسساتی که در این زمینه فعالیت دارند و البته جوزهای لازمه را نیز دریافت کرده اند جویا شوید. و یا با ثبت نام در این موسسات و کلاس های آمادگی و تقویتی برای آزمون یوس کارهای ثبت نامی را بر عهده این موسسات قرار داده و استرس از دست دادن زمان ثبت نام را از خود برهانید.

زمان برگزاری آزمون یوس 1401

 زمان برگزاری آزمون یوس 2022 و یا همان 1401 نزدیک است و همین اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. لذا برای شرکت در آزمون زمان چندانی باقی نمانده و دیگر جای تردید برای علاقه مندان به تحصیل در ترکیه نمانده است. اما افرادی که هنوز آمادگی حضور در این آززمون همسایه گردشگرمان یعنی ترکیه ندارند می تواننداز هم اکنون برای شرکت در این آزمون خبرای سال 1402 آماده شوند و با قدرت در این یوس شرکت نمایند تا ذدر رشته مورد نظر خود مثلا پزشکی قبول شوند. برای آگاهی از آزمون یوس پزشکی و نحوه شرکت در ان و اسامی دانشگاه های که در این زمینه خوش می درخشند می توانید در مقالات مربوط به پزشکی و آزمون یوس پزشکی اطلاعات بیشتذی را بدست آورید.
 
 
seoo...
ما را در سایت seoo دنبال می کنید

برچسب : آزمون یوس ,رشته پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه ,ازمون یوس, نویسنده : nadi nadikoo بازدید : 174 تاريخ : جمعه 2 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:37